Zarząd Powiatu
Zarząd Powiatu jest organem wykonawczym Powiatu.
Zarząd Powiatu wykonuje uchwały Rady Powiatu i zadania Powiatu określone przepisami prawa. Do zadań Zarządu Powiatu należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów uchwał Rady,
- wykonywanie uchwał Rady,
- gospodarowanie mieniem Powiatu,
- wykonywanie budżetu powiatu,
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych powiatu.
W realizacji zadań Zarząd Powiatu podlega wyłącznie Radzie Powiatu.
Zarząd działa do dnia wyboru nowego Zarządu.
Z posiedzenia Zarządu sporządza się protokół. W protokole podaje się imiona i nazwiska osób uczestniczących w posiedzeniu. Protokół z posiedzenia Zarządu odzwierciedla przebieg posiedzenia, a zwłaszcza przebieg dyskusji nad rozstrzygnięciami podejmowanymi przez Zarząd. Protokół z posiedzenia Zarządu przyjmowany jest przez członków Zarządu na następnym posiedzeniu. Zarząd udostępnia protokoły swoich posiedzeń do publicznego wglądu, jeśli nie narusza to przepisów o ochronie tajemnicy państwowej lub służbowej albo ochronie danych osobowych.
Uchwały Zarządu Powiatu Wejherowskiego oraz protokoły z posiedzeń są dostępne w pokoju nr 117, I piętro budynku Starostwa Powiatowego w Wejherowie, w godzinach pracy urzędu.
Zarząd obraduje i podejmuje rozstrzygnięcia na posiedzeniach zwoływanych w miarę potrzeby, jednak nie rzadziej niż raz w miesiącu. Starosta jest obowiązany zwołać posiedzenie Zarządu na pisemny wniosek co najmniej dwóch członków Zarządu w terminie 3 dni od złożenia wniosku.