Deklaracja dostępności
Starostwo Powiatowe w Wejherowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej: BIP - Starostwo Powiatowe w Wejherowie.
Data publikacji strony internetowej: 2016-07-01.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-31.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-22.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-04-23.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Starostwo Powiatowe w Wejherowie.
Dodatkowe informacje oraz spis skrótów klawiaturowych
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.
Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Damian Reszke. Kontakt: admin@powiatwejherowski.pl, tel. 58 572 98 99. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących dostępności cyfrowej BIP - Starostwo Powiatowe w Wejherowie odpowiada Damian Reszke, admin@powiatwejherowski.pl, tel.58 572 98 99.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania:
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący:
Starosta Wejherowski
Adres: ul. 3 Maja 4
84-200 Wejherowo
E-mail: starostwo@powiatwejherowski.pl
Telefon: 58 572 94 00
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich (Link otwierany w nowym oknie)
Dostępność architektoniczna
Starostwo Powiatowe w Wejherowie mieści się przy ul. 3 Maja 4. Budynek posiada dwa wejścia z podjazdem dla osób na wózkach. Wejście od strony parkingu umożliwia bezpośredni wjazd na parter budynku natomiast aby dostać się na parter od strony ulicy 3 Maja należy skorzystać z platformy przy schodach. Na parterze znajduje się winda, którą można dostać się na pozostałe kondygnacje. Na parterze jest toaleta dla osób niepełnosprawnych.
W urzędzie nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a.
W Starostwie jest tłumacz migowy języka polskiego.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.