NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA W 2024 ROKU.

Od dnia 1 stycznia 2024 r. porady odbywają się stacjonarnie w punktach pomocy, zgodnie z harmonogramem. 

Zgłoszeń dokonuje się telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30 pod numerem telefonu 534 672 309 oraz w godz. 16:00-20:00 pod numerem telefonu 58 572 95 18.


Od 1 stycznia 2024  roku, w związku z zapisami ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (j.t. Dz. U. z 2021 r., poz. 945) nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują każdej osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku.

Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście, oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość. W takim przypadku można również zarejestrować się na wizytę poprzez e-mail Starostwa bądź wysłać sms na numer telefonu: 534 672 309 w godzinach 7:30-15:30.

Osoba uprawniona, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, składa pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Osoba korzystająca z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku. Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.

Każdy przypadek udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego dokumentuje się przez wypełnienie karty pomocy. Karta pomocy składa się z części A i części B.

Część B karty pomocy, obejmującą opinię osoby uprawnionej o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim, wypełnia osobiście osoba uprawniona. Wypełnienie części B karty pomocy jest dobrowolne.

W przypadku, gdy osoba uprawniona wyrazi zgodę na wypełnienie części B karty pomocy, osobiście umieszcza wypełnioną część B karty pomocy w zamkniętej urnie, bądź przekazuje staroście opinię o udzielonej pomocy w dowolnym terminie telefonicznie, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej lub listownie, wraz ze wskazaniem punktu, w którym uzyskała pomoc.

Nieodpłatna pomoc prawna zgodnie z ustawa obejmuje: 
1. poinformowanie osoby fizycznej, zwanej dalej „osobą uprawnioną”, o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowo-administracyjnym,
2. wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego,
3. sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo-administracyjnym,
4. nieodpłatną mediację
5. sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową. 

Poradnictwo obywatelskie, obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu. W razie potrzeby, sporządza się wspólnie z osobą uprawnioną plan działania i wspomaga jego realizacje. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego. 

Nieodpłatna mediacja obejmuje:
1. poinformowanie osoby uprawnionej o możliwościach skorzystania z polubownych metod rozwiązywania sporów, w szczególności mediacji oraz korzyściach z tego wynikających;
2. przygotowanie projektu umowy o mediację lub wniosku o przeprowadzenie mediacji;
3. przygotowanie projektu wniosku o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego w sprawie karnej;
4. przeprowadzenie mediacji;
5. udzielenie pomocy w sporządzeniu do sądu wniosku o zatwierdzenie ugody zawartej przed mediatorem.

Nieodpłatna mediacja nie obejmuje natomiast spraw, w których:
1. sąd lub inny organ wydały postanowienie o skierowaniu sprawy do mediacji lub postępowania mediacyjnego;
2. zachodzi uzasadnione podejrzenie, że w relacji stron występuje przemoc.

Powiat Wejherowski w 2024 r. prowadzi 9 punktów, w tym: 6 punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i 3 punkty nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w dziewięciu gminach powiatu.

W związku z powyższym, Powiat Wejherowski w dniu 16 października 2023 r. podpisał porozumienia z gminami Powiatu Wejherowskiego w sprawie prowadzenia w 2024 roku punktów nieodpłatnej pomocy prawnej oraz punktów nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Wejherowskiego.


Harmonogram na 2024 rok:



Lista jednostek poradnictwa

Dyżury specjalistyczne - więcej informacji na stronie: https://www.gov.pl/web/nieodplatna-pomoc/dyzury-specjalistyczne 

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------

NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA W 2023 ROKU.

Od dnia 1 stycznia 2023 r. porady odbywają się stacjonarnie w punktach pomocy, zgodnie z harmonogramem. 

Zgłoszeń dokonuje się telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30 pod numerem telefonu 534 672 309 oraz w godz. 16:00-20:00 pod numerem telefonu 58 572 95 18.

Harmonogram na 2023 rok:

LP.

ADRES PUNKTU ŚWIADCZENIA

RODZAJ  ŚWIADCZENIA

 

GODZINY PRZYJĘĆ

OBSŁUGA PUNKTU ŚWIADCZENIA NPO/NPP

1.        

Centrum Organizacji Pozarządowych

ul. Hallera 1

84-200 Wejherowo

nieodpłatna pomoc prawna

pn., wt., pt. 11:15 - 15:15

śr. 14:00 - 18:00

czw. 9:00 - 13:00

 

Radca prawny

2.        

Centrum Organizacji Pozarządowych

ul. Hallera 1

84-200 Wejherowo

nieodpłatne poradnictwo obywatelskie ze specjalizacją mediacja

pn., wt., śr., pt. 7:15 - 11:15

czw. 13:00 - 17:00

 

Fundacja INSTYTUT AKTYWIZACJI REGIONÓW

ul. Kopernika 20/3

81-424 Gdynia

(doradca obywatelski)

3.        

Urząd Miasta Redy

ul. Gdańska 33

84-240 Reda

nieodpłatna pomoc prawna

pn., wt., śr., pt. 7:15 - 11:15

czw. 13:00 - 17:00

Adwokat

4.        

Urząd Miasta Redy

ul. Gdańska 33

84-240 Reda

nieodpłatne poradnictwo obywatelskie

pn., wt., śr., pt. 11:15 - 15:15

czw. 9:00 - 13:00

Fundacja INSTYTUT AKTYWIZACJI REGIONÓW

ul. Kopernika 20/3

81-424 Gdynia

(doradca obywatelski)

5.        

Klub Integracji Społecznej

ul. Sabata 3

84-230 Rumia

nieodpłatna pomoc prawna

pn., wt., czw. 11:30 - 15:30

śr., pt. 7:30 - 11:30

 

Adwokat

6.        

Klub Integracji Społecznej

ul. Sabata 3

84-230 Rumia

nieodpłatne poradnictwo obywatelskie

pn., wt., czw. 7:30 - 11:30

śr., pt. 11:30 - 15:30

 

Stowarzyszenie OVUM

ul. Traugutta 2

84-388 Gdynia

(doradca obywatelski)

7.        

Urząd Gminy Choczewo

ul. Pierwszych Osadników 17

84-210 Choczewo

nieodpłatna pomoc prawna

wt. 7:30 - 11:30

pt. 7:30 - 11:30

Radca prawny

Urząd Gminy Łęczyce

ul. Długa 53

84-218 Łęczyce

pn. 13:00 - 17:00

śr. 7:30 - 11:30

czw. 7:30 - 11:30

8.        

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Samorządowa 1

84-217 Szemud


 

nieodpłatna pomoc prawna

 

pn. 7:30 - 11:30

śr. 7:30 - 11:30

Stowarzyszenie OVUM

ul. Traugutta 2

84-388 Gdynia

(Radca prawny)

 

Urząd Gminy Linia

ul. Turystyczna 15

84-223 Linia

wt. 7:30 - 11:30

czw. 7:30 - 11:30

pt. 7:30 - 11:30

9.        

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Pomorska 40/1

84-250 Gniewino

nieodpłatna pomoc prawna

śr. 14:00 - 18:00

pt. 14:00 - 18:00

Fundacja INSTYTUT AKTYWIZACJI REGIONÓW

ul. Kopernika 20/3

81-424 Gdynia

(Radca prawny)

Urząd Gminy Luzino

ul. 10 Marca 11

84-242 Luzino

pn. 15:30 - 19:30

wt. 15:30 - 19:30

czw. 12:30 - 16:30

Od 1 stycznia 2023  roku, w związku z zapisami ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (j.t. Dz. U. z 2021 r., poz. 945) nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują każdej osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku.
Osoba uprawniona, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, składa pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Osoba korzystająca z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku. Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.

Każdy przypadek udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego dokumentuje się przez wypełnienie karty pomocy. Karta pomocy składa się z części A i części B.

Część B karty pomocy, obejmującą opinię osoby uprawnionej o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim, wypełnia osobiście osoba uprawniona. Wypełnienie części B karty pomocy jest dobrowolne.

W przypadku, gdy osoba uprawniona wyrazi zgodę na wypełnienie części B karty pomocy, osobiście umieszcza wypełnioną część B karty pomocy w zamkniętej urnie, bądź przekazuje staroście opinię o udzielonej pomocy w dowolnym terminie telefonicznie, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej lub listownie, wraz ze wskazaniem punktu, w którym uzyskała pomoc.

Nieodpłatna pomoc prawna zgodnie z ustawa obejmuje: 
1. poinformowanie osoby fizycznej, zwanej dalej „osobą uprawnioną”, o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowo-administracyjnym,
2. wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego,
3. sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo-administracyjnym,
4. nieodpłatną mediację
5. sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową. 

Poradnictwo obywatelskie, obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu. W razie potrzeby, sporządza się wspólnie z osobą uprawnioną plan działania i wspomaga jego realizacje. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego. 

Nieodpłatna mediacja obejmuje:
1. poinformowanie osoby uprawnionej o możliwościach skorzystania z polubownych metod rozwiązywania sporów, w szczególności mediacji oraz korzyściach z tego wynikających;
2. przygotowanie projektu umowy o mediację lub wniosku o przeprowadzenie mediacji;
3. przygotowanie projektu wniosku o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego w sprawie karnej;
4. przeprowadzenie mediacji;
5. udzielenie pomocy w sporządzeniu do sądu wniosku o zatwierdzenie ugody zawartej przed mediatorem.

Nieodpłatna mediacja nie obejmuje natomiast spraw, w których:
1. sąd lub inny organ wydały postanowienie o skierowaniu sprawy do mediacji lub postępowania mediacyjnego;
2. zachodzi uzasadnione podejrzenie, że w relacji stron występuje przemoc.

Powiat Wejherowski w 2023 r. prowadzi 9 punktów, w tym: 6 punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i 3 punkty nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w dziesięciu gminach powiatu.

W związku z powyższym, Powiat Wejherowski w dniu 25 października 2022 r. podpisał porozumienia z gminami Powiatu Wejherowskiego w sprawie prowadzenia w 2023 roku punktów nieodpłatnej pomocy prawnej oraz punktów nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Wejherowskiego.

Lista jednostek poradnictwa

Dyżury specjalistyczne - więcej informacji na stronie: https://www.gov.pl/web/nieodplatna-pomoc/dyzury-specjalistyczne

------------------------------------------------------------------------------------------------------

NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA W 2022 ROKU.

Od dnia 20 czerwca 2022 r. porady odbywają się stacjonarnie w punktach pomocy, zgodnie z harmonogramem.

Zgłoszeń dokonuje się telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30 pod numerem telefonu 534 672 309 oraz w godz. 16:00-20:00 pod numerem telefonu 58 572 95 18.

Harmonogram 2022

------------------------------------------------------------------------------------------------------
W związku z trwającym stanem epidemii, udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się według kolejności zgłoszeń, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu.

Zgłoszeń dokonuje się telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30 pod numerem telefonu 534 672 309 oraz w godz. 16.00-20.00 pod numerem telefonu 58 677 61 37.

Rejestrujący porady będą się kierowali zasadą rejonizacji.

Porada zostanie udzielona NIEZWŁOCZNIE w ciągu dnia, w którym została ona umówiona.

Nieodpłatna pomoc prawna od dnia 16 maja 2020 r. obejmuje także sprawy związane z prowadzeniem działalności gospodarczej przez osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą - niezatrudniające innych osób w ciągu ostatniego roku.

W okresie obowiązywania stanu epidemii osoba uprawniona przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej NIE SKŁADA wypełnionego oświadczenia/wniosku o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pomocą środków porozumiewania się na odległość.


Od 1 stycznia 2022  roku, w związku z zapisami ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (j.t. Dz. U. z 2021 r., poz. 945) nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują każdej osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku.
Osoba uprawniona, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, składa pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Osoba korzystająca z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku. Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.

Każdy przypadek udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego dokumentuje się przez wypełnienie karty pomocy. Karta pomocy składa się z części A i części B.

Część B karty pomocy, obejmującą opinię osoby uprawnionej o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim, wypełnia osobiście osoba uprawniona. Wypełnienie części B karty pomocy jest dobrowolne.

W przypadku, gdy osoba uprawniona wyrazi zgodę na wypełnienie części B karty pomocy, osobiście umieszcza wypełnioną część B karty pomocy w zamkniętej urnie, bądź przekazuje staroście opinię o udzielonej pomocy w dowolnym terminie telefonicznie, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej lub listownie, wraz ze wskazaniem punktu, w którym uzyskała pomoc.

Nieodpłatna pomoc prawna zgodnie z ustawa obejmuje: 
1. poinformowanie osoby fizycznej, zwanej dalej „osobą uprawnioną”, o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowo-administracyjnym,
2. wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego,
3. sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo-administracyjnym,
4. nieodpłatną mediację
5. sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową. 

Poradnictwo obywatelskie, obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu. W razie potrzeby, sporządza się wspólnie z osobą uprawnioną plan działania i wspomaga jego realizacje. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego. 

Nieodpłatna mediacja obejmuje:
1. poinformowanie osoby uprawnionej o możliwościach skorzystania z polubownych metod rozwiązywania sporów, w szczególności mediacji oraz korzyściach z tego wynikających;
2. przygotowanie projektu umowy o mediację lub wniosku o przeprowadzenie mediacji;
3. przygotowanie projektu wniosku o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego w sprawie karnej;
4. przeprowadzenie mediacji;
5. udzielenie pomocy w sporządzeniu do sądu wniosku o zatwierdzenie ugody zawartej przed mediatorem.

Nieodpłatna mediacja nie obejmuje natomiast spraw, w których:
1. sąd lub inny organ wydały postanowienie o skierowaniu sprawy do mediacji lub postępowania mediacyjnego;
2. zachodzi uzasadnione podejrzenie, że w relacji stron występuje przemoc.

Powiat Wejherowski w 2022 r. prowadzi 9 punktów, w tym: 6 punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i 3 punkty nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w dziesięciu gminach powiatu.

W związku z powyższym, Powiat Wejherowski w dniu 22 września 2021 r. podpisał porozumienia z gminami Powiatu Wejherowskiego w sprawie prowadzenia w 2021 roku punktów nieodpłatnej pomocy prawnej oraz punktów nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Wejherowskiego.

Poniżej przedstawiamy harmonogram udzielania ww. pomocy w 2022 roku: 

harmonogram 2022

Lista Jednostek Poradnictwa

PLAKAT INFORMACYJNY

------------------------------------------------------------------------------------

NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA W 2021 ROKU.

W związku z trwającym stanem epidemii, udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się według kolejności zgłoszeń, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu. Zgłoszeń dokonuje się telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 16.00-20.00 pod numerem telefonu 58 677 61 37.

Rejestrujący porady będą się kierowali zasadą rejonizacji.

Porada zostanie udzielona NIEZWŁOCZNIE w ciągu dnia, w którym została ona umówiona.

Nieodpłatna pomoc prawna od dnia 16 maja 2020 r. obejmuje także sprawy związane z prowadzeniem działalności gospodarczej przez osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą - niezatrudniające innych osób w ciągu ostatniego roku.

W okresie obowiązywania stanu epidemii osoba uprawniona przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej NIE SKŁADA wypełnionego oświadczenia/wniosku o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pomocą środków porozumiewania się na odległość.


Od 1 stycznia 2021  roku, w związku z zapisami ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (j.t. Dz. U. z 2019 r., poz. 294 ze zm.) nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują każdej osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku.

Osoba uprawniona, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, składa pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Osoba korzystająca z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku. Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.
 
Od 1 stycznia 2021 r. udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywać się będzie według kolejności zgłoszeń, po telefonicznym umówieniu terminu wizyty pod numerem telefonu 58-677-61-37 od poniedziałku do piątku w godzinach od 16:00 do 20:00.
 
Każdy przypadek udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego dokumentuje się przez wypełnienie karty pomocy. Karta pomocy składa się z części A i części B.

Część B karty pomocy, obejmującą opinię osoby uprawnionej o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim, wypełnia osobiście osoba uprawniona. Wypełnienie części B karty pomocy jest dobrowolne.

W przypadku, gdy osoba uprawniona wyrazi zgodę na wypełnienie części B karty pomocy, osobiście umieszcza wypełnioną część B karty pomocy w zamkniętej urnie, bądź przekazuje staroście opinię o udzielonej pomocy w dowolnym terminie telefonicznie, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej lub listownie, wraz ze wskazaniem punktu, w którym uzyskała pomoc.

Nieodpłatna pomoc prawna zgodnie z ustawa obejmuje: 
1. poinformowanie osoby fizycznej, zwanej dalej „osobą uprawnioną”, o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowo-administracyjnym,
2. wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego,
3. sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo-administracyjnym,
4. nieodpłatną mediację
5. sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową. 

Poradnictwo obywatelskie, obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu. W razie potrzeby, sporządza się wspólnie z osobą uprawnioną plan działania i wspomaga jego realizacje. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego. 

Nieodpłatna mediacja obejmuje:
1. poinformowanie osoby uprawnionej o możliwościach skorzystania z polubownych metod rozwiązywania sporów, w szczególności mediacji oraz korzyściach z tego wynikających;
2. przygotowanie projektu umowy o mediację lub wniosku o przeprowadzenie mediacji;
3. przygotowanie projektu wniosku o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego w sprawie karnej;
4. przeprowadzenie mediacji;
5. udzielenie pomocy w sporządzeniu do sądu wniosku o zatwierdzenie ugody zawartej przed mediatorem.

Nieodpłatna mediacja nie obejmuje natomiast spraw, w których:
1. sąd lub inny organ wydały postanowienie o skierowaniu sprawy do mediacji lub postępowania mediacyjnego;
2. zachodzi uzasadnione podejrzenie, że w relacji stron występuje przemoc.

Powiat Wejherowski w 2021 r. prowadzi 9 punktów, w tym: 6 punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i 3 punkty nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w dziesięciu gminach powiatu.

W związku z powyższym, Powiat Wejherowski w dniu 2 października 2020 r. podpisał porozumienia z gminami Powiatu Wejherowskiego w sprawie prowadzenia w 2021 roku punktów nieodpłatnej pomocy prawnej oraz punktów nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Wejherowskiego.

Poniżej przedstawiamy harmonogram udzielania ww. pomocy w 2021 roku: 

harmonogram 2021

Lista Jednostek Poradnictwa

------------------------------------------------------------------------

 

AKTUALIZACJA z dnia 29.05.2020 r.

KOMUNIKAT !

 

Uprzejmie informuję o przedłużeniu do odwołania zawieszenia udzielania porad osobiście w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.

Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się według kolejności zgłoszeń, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu. Zgłoszeń dokonuje się telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 16.00-20.00 pod numerem telefonu 58 677 61 37.

Rejestrujący porady będą się kierowali zasadą rejonizacji.

Porada zostanie udzielona NIEZWŁOCZNIE.

Nieodpłatna pomoc prawna od dnia 16 maja 2020 r. obejmuje także sprawy związane z prowadzeniem działalności gospodarczej przez osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą – niezatrudniające innych osób w ciągu ostatniego roku.

 

W okresie obowiązywania stanu epidemii osoba uprawniona przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej NIE SKŁADA wypełnionego oświadczenia/wniosku o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pomocą środków porozumiewania się na odległość.

 





-------------------------------------------------------------------


KOMUNIKAT


ZMIANY W UDZIELANIU NIEODPŁATNYCH PORAD PRAWNYCH
I PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO

 

Na podstawie informacji Ministerstwa Sprawiedliwości konieczne jest podjęcie działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa wykonawcom i osobom korzystającym z nieodpłatnych porad prawnych i bezpłatnego poradnictwa obywatelskiego. W związku z powyższym od dnia 13 marca br. do odwołania zawiesza się udzielanie porad osobiście i organizuje się udzielanie pomocy prawnej telefonicznie, badź inny sposób za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.

Osoba potrzebująca pomocy przed jej udzieleniem składa do Starostwa Powiatowego wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, zawierający oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej (art. 4 ust. 2 ustawy nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej).
Wniosek składa się za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość tj. e-mail, list, fax itp.

WNIOSEK do pobrania tutaj, wersja w word tutaj

Osoby już umówione proszone są o pilny kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 16.00-20.00 pod numerem telefonu 58 677 61 37.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA W 2020 ROKU.

 

  Od 1 stycznia 2020  roku, w związku z zapisami ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (j.t. Dz. U. z 2019 r., poz. 294) nieodpłatna pomoc prawna oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie świadczone są każdej osobie fizycznej, która złoży oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.

 

 

 

Od 1 stycznia 2020 r. udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywać się będzie według kolejności zgłoszeń, po telefonicznym umówieniu terminu wizyty pod numerem telefonu 58-677-61-37 od poniedziałku do piątku w godzinach od 16:00 do 20:00.

 

 

 

Każdy przypadek udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego dokumentuje się przez wypełnienie karty pomocy. Karta pomocy składa się z części A i części B.

 

 

 

Część B karty pomocy, obejmującą opinię osoby uprawnionej o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim, wypełnia osobiście osoba uprawniona. Wypełnienie części B karty pomocy jest dobrowolne.

 

 

 

W przypadku, gdy osoba uprawniona wyrazi zgodę na wypełnienie części B karty pomocy, osobiście umieszcza wypełnioną część B karty pomocy w zamkniętej urnie, bądź przekazuje staroście opinię o udzielonej pomocy w dowolnym terminie telefonicznie, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej lub listownie, wraz ze wskazaniem punktu, w którym uzyskała pomoc.

 

 

 

Nieodpłatna pomoc prawna zgodnie z ustawa obejmuje: 

 

1. poinformowanie osoby fizycznej, zwanej dalej „osobą uprawnioną”, o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowo-administracyjnym,

 

2. wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego,

 

3. sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo-administracyjnym,

 

4. sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.

 

Poradnictwo obywatelskie, obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu. W razie potrzeby, sporządza się wspólnie z osobą uprawnioną plan działania i wspomaga jego realizacje. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje między innymi porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego.

 


Powiat Wejherowski prowadzi 9 punktów, w tym: 6 punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i 3 punkty nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w dziesięciu gminach powiatu.

 

 

 

W związku z powyższym, Powiat Wejherowski w dniu 10 października 2019 r. podpisał porozumienia z gminami Powiatu Wejherowskiego w sprawie prowadzenia w 2020 roku punktów nieodpłatnej pomocy prawnej oraz punktów nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Wejherowskiego.

 

Poniżej przedstawiamy harmonogram udzielania ww. pomocy w 2020 roku:

 

 

 

LP.

ADRES PUNKTU ŚWIADCZENIA

RODZAJ  ŚWIADCZENIA

 

GODZINY PRZYJĘĆ

OBSŁUGA PUNKTU ŚWIADCZENIA NPO/NPP

  1.  

Centrum Organizacji Pozarządowych

ul. Hallera 1

84-200 Wejherowo

nieodpłatna pomoc prawna

pn. - wt.  8:30 - 12:30

śr. - czw. 11:30 - 15:30

pt. 10:00 - 14:00

Radca prawny

  1.  

Urząd Miasta Redy

ul. Gdańska 33

84-240 Reda

nieodpłatna pomoc prawna

pn., śr., pt.. 11:30 - 15:30

wt. 7:30 - 11:30

czw. 13:00 - 17:00

Adwokat

  1.  

Urząd Miasta Redy

ul. Gdańska 33

84-240 Reda

nieodpłatne poradnictwo obywatelskie

pn., śr., pt. 7:30 - 11:30

wt. 11:30 - 15:30

czw. 9:00 - 13:00

 

Fundacja INSTYTUT AKTYWIZACJI REGIONÓW

ul. Kopernika 20/3

81-424 Gdynia

  1.  

Urząd Miasta Rumi

ul. Sobieskiego 7

84-230 Rumia

nieodpłatna pomoc prawna

pn. 13:00 - 17:00

wt. 7:30 - 11:30

śr. - pt. 11:30 - 15:30

Adwokat

  1.  

Urząd Miasta Rumi

ul. Sobieskiego 7

84-230 Rumia

nieodpłatna pomoc prawna

pn. 9:00 - 13:00

wt. 11:30 - 15:30

śr. - pt. 7:30 - 11:30

Radca prawny

  1.  

Bolszewo

ul. Reja 9

84-239 Bolszewo

nieodpłatne poradnictwo obywatelskie

pn., śr., pt. 11:30 - 15:30

wt. 8:00 - 12:00

czw. 13:00 - 17:00

 

Fundacja INSTYTUT AKTYWIZACJI REGIONÓW

ul. Kopernika 20/3

81-424 Gdynia

  1.  

Urząd Gminy Choczewo

ul. Pierwszych Osadników 17

84-210 Choczewo

nieodpłatne poradnictwo obywatelskie

pn. 10:00 - 14:00

pt. 10:00 - 14:00

Stowarzyszenie OVUM

ul. Traugutta 2

84-388 Gdynia

 

przy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

ul. Długa 42B

84-218 Łęczyce

wt. 8:00 - 12:00

śr. 10:00 - 14:00

czw. 8:00 - 12:00

  1.  

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Obrońców Szemuda 2A

84-217 Szemud

nieodpłatna pomoc prawna

 

pn. 8:30 - 12:30

 

Stowarzyszenie OVUM

ul. Traugutta 2

84-388 Gdynia

(Radca prawny)

Urząd Gminy Szemud

ul. Kartuska 13

84-217 Szemud

czw. 11:30 - 15:30

Urząd Gminy Linia

ul. Turystyczna 15

84-223 Linia

wt. 11:30 - 15:30

śr. 9:00 - 13:00

pt. 9:00 - 13:00

  1.  

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Pomorska 40/1

84-250 Gniewino

nieodpłatna pomoc prawna

śr. 14:00 - 18:00

pt. 14:00 - 18:00

Fundacja INSTYTUT AKTYWIZACJI REGIONÓW

ul. Kopernika 20/3

81-424 Gdynia

(Radca prawny)

Urząd Gminy Luzino

ul. 10 Marca 11

84-242 Luzino

pn. 14:00 - 18:00

wt. 15:00 - 19:00

czw. 8:00 - 12:00

 

 Lista jednostek poradnictwa obywatelskiego.


NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA W 2019 ROKU.

W związku z nowelizacją zapisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (j.t. Dz. U. z 2017 r., poz. 2030 ze zm.)  od 1 stycznia 2019  roku, nieodpłatna pomoc prawna oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie będą świadczone każdej osobie fizycznej, która złoży oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.
 
Od 1 stycznia 2019 r. Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywać się będzie według kolejności zgłoszeń, po telefonicznym umówieniu terminu wizyty pod numerem telefonu 58-677-61-37 od poniedziałku do piątku w godzinach od 16:00 do 20:00.
 
Każdy przypadek udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego dokumentuje się przez wypełnienie karty pomocy. Karta pomocy składa się z części A i części B.
 
Część B karty pomocy, obejmującą opinię osoby uprawnionej o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim, wypełnia osobiście osoba uprawniona. Wypełnienie części B karty pomocy jest dobrowolne.
 
W przypadku, gdy osoba uprawniona wyrazi zgodę na wypełnienie części B karty pomocy, osobiście umieszcza wypełnioną część B karty pomocy w zamkniętej urnie, bądź przekazuje staroście opinię o udzielonej pomocy w dowolnym terminie telefonicznie, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej lub listownie, wraz ze wskazaniem punktu, w którym uzyskała pomoc.

 

Nieodpłatna pomoc prawna zgodnie z nowelizacją ustawy będzie obejmowała: 

 

  1. poinformowanie osoby fizycznej, zwanej dalej „osobą uprawnioną”, o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowo-administracyjnym,
  2. wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego,
  3. sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo-administracyjnym,
  4. sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową. 

 

Poradnictwo obywatelskie, będzie obejmowało działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu. W razie potrzeby, sporządza się wspólnie z osobą uprawnioną plan działania i wspomaga jego realizacje. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje między innymi porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego.

             Powiat Wejherowski prowadzi 9 punktów, w tym: 6 punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i 3 punkty nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w dziesięciu gminach powiatu.

 

W związku z powyższym, Powiat Wejherowski w dniu 15 października 2018 r. podpisał porozumienia z gminami Powiatu Wejherowskiego w sprawie prowadzenia w 2019 roku punktów nieodpłatnej pomocy prawnej oraz punktów nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Wejherowskiego.

 

 

Poniżej przedstawiamy harmonogram udzielania ww. pomocy w 2019 roku:

 

LP.

ADRES PUNKTU ŚWIADCZENIA

RODZAJ  ŚWIADCZENIA

 

GODZINY PRZYJĘĆ

OBSŁUGA PUNKTU ŚWIADCZENIA NPO/NPP

  1.  

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Kusocińskiego 17

84-200 Wejherowo

nieodpłatna pomoc prawna

pn. - wt.  8:30 - 12:30

śr. - czw. 11:30 - 15:30

pt. 10:00 - 14:00

Radca prawny

  1.  

Urząd Miasta Redy

ul. Gdańska 33

84-240 Reda

nieodpłatna pomoc prawna

pn. - wt. 7:30 - 11:30

śr. 11:30 - 15:30

czw. 9:00 - 13:00

pt. 11:15 - 15:15

Adwokat

  1.  

Urząd Miasta Redy

ul. Gdańska 33

84-240 Reda

nieodpłatne poradnictwo obywatelskie

pn. - wt. 11:30 - 15:30

śr. 7:30 - 11:30

czw. 13:00 - 17:00

pt. 7:30 - 11:30

Fundacja INSTYTUT AKTYWIZACJI REGIONÓW

ul. Kopernika 20/3

81-424 Gdynia

  1.  

Urząd Miasta Rumi

ul. Sobieskiego 7

84-230 Rumia

nieodpłatna pomoc prawna

pn. 13:00 - 17:00

wt. 7:30 - 11:30

śr. - pt. 11:30 - 15:30

Adwokat

  1.  

Urząd Miasta Rumi

ul. Sobieskiego 7

84-230 Rumia

nieodpłatna pomoc prawna

pn. 9:00 - 13:00

wt. 11:30 - 15:30

śr. - pt. 7:30 - 11:30

Radca prawny

  1.  

Bolszewo

ul. Reja 9

84-239 Bolszewo

nieodpłatne poradnictwo obywatelskie

pn. 14:00 - 18:00

wt. - pt. 8:00 - 12:00

 

Stowarzyszenie OVUM

ul. Traugutta 2

84-388 Gdynia

  1.  

Urząd Gminy Choczewo

ul. Pierwszych Osadników 17

84-210 Choczewo

nieodpłatne poradnictwo obywatelskie

pn. 10:00 - 14:00

pt. 10:00 - 14:00

Stowarzyszenie OVUM

ul. Traugutta 2

84-388 Gdynia

 

przy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

ul. Długa 42B

84-218 Łęczyce

wt. 8:00 - 12:00

śr. 10:00 - 14:00

czw. 8:00 - 12:00

  1.  

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Obrońców Szemuda 2A

84-217 Szemud

nieodpłatna pomoc prawna

 

pn. 8:30 - 12:30

 

Stowarzyszenie OVUM

ul. Traugutta 2

84-388 Gdynia

(Radca prawny)

Urząd Gminy Szemud

ul. Kartuska 13

84-217 Szemud

czw. 11:30 - 15:30

Urząd Gminy Linia

ul. Turystyczna 15

84-223 Linia

wt. 11:30 - 15:30

śr. 9:00 - 13:00

pt. 9:00 - 13:00

  1.  

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Pomorska 40/1

84-250 Gniewino

nieodpłatna pomoc prawna

śr. 14:00 - 18:00

pt. 14:00 - 18:00

Fundacja INSTYTUT AKTYWIZACJI REGIONÓW

ul. Kopernika 20/3

81-424 Gdynia

(Radca prawny)

Urząd Gminy Luzino

ul. 10 Marca 11

84-242 Luzino

pn. 14:00 - 18:00

wt. 15:00 - 19:00

czw. 8:00 - 12:00

 

LISTA JEDNOSTEK PORADNICTWA

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA W 2018 ROKU.


Powiat Wejherowski w dniu 10 października 2017 r. podpisał porozumienia z gminami Powiatu Wejherowskiego w sprawie prowadzenia w 2018 roku punktów nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie Powiatu Wejherowskiego.

Nieodpłatna pomoc prawna zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (j.t. Dz. U. z 2017 r., poz. 2030) będzie obejmowała:

1)      poinformowanie osoby uprawnionej o obowiązującym stanie prawnym, o przysługujących jej uprawnieniach lub o spoczywających na niej obowiązkach lub

2)      wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub

3)      udzielenie pomocy w sporządzeniu projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo-administracyjnym, lub

4)      sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym.

Nieodpłatna pomoc prawna nie będzie natomiast obejmowała spraw:

1)      podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej;

2)      z zakresu prawa celnego, dewizowego i handlowego;

3)      związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia tej działalności.

            Nieodpłatna pomoc prawna będzie przysługiwała osobie fizycznej:

1)      której w okresie 12 miesięcy poprzedzających zwrócenie się o udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej zostało przyznane świadczenie z pomocy społecznej na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r. poz. 163, z późn. zm.) i wobec której w tym okresie nie wydano decyzji o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia lub

2)      która posiada ważną Kartę Dużej Rodziny, o której mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. poz. 1863), lub

3)      która uzyskała zaświadczenie, o którym mowa w ustawie z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1206 oraz z 2015 r. poz. 693), lub

4)      która posiada ważną legitymację weterana albo legitymację weterana poszkodowanego, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa (Dz. U. Nr 205, poz. 1203), lub

5)      która nie ukończyła 26 lat, lub

6)      która ukończyła 65 lat, lub

7)     która w wyniku wystąpienia klęski żywiołowej, katastrofy naturalnej lub awarii technicznej znalazła się w sytuacji zagrożenia lub poniosła straty, lub
8)      kobiecie w ciąży.

            Powiat Wejherowski będzie prowadził 8 punktów nieodpłatnej pomocy prawnej w dziesięciu gminach powiatu.

            Poniżej przedstawiamy harmonogram udzielania ww. pomocy w 2018 roku:

LP.

ADRES PUNKTU ŚWIADCZENIA NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ

 

GODZINY PRZYJĘĆ

OBSŁUGA PUNKTU ŚWIADCZENIA NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ

1

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Kusocińskiego 17

84-200 Wejherowo

pn. - wt.  8:30 - 12:30

śr. - czw. 11:30 - 15:30

pt. 10:00 - 14:00

Radca prawny

 2

Urząd Miasta Redy

ul. Gdańska 33

84-240 Reda

pn. - śr. 11:30 - 15:30

czw. 13:00 - 17:00

pt. 11:15 - 15:15

Adwokat

3

Urząd Miasta Rumi

ul. Sobieskiego 7

84-230 Rumia

pn. 13:00 - 17:00

wt. i pt. 7:30 - 11:30

śr. i czw. 11:30 - 15:30

Adwokat

4

Urząd Miasta Rumi

ul. Sobieskiego 7

84-230 Rumia

pn. 9:00 - 13:00

wt. i pt. 11:30 - 15:30

śr. i czw. 7:30 - 11:30

Radca prawny

5

Bolszewo

ul. Reja 9

84-239 Bolszewo

pn. 15:00 - 19:00

wt. - pt. 8:00 - 12:00

 

Stowarzyszenie OVUM

ul. Traugutta 2

84-388 Gdynia

(Radca prawny)

6

Urząd Gminy Choczewo

ul. Pierwszych Osadników 17

84-210 Choczewo

pn. 10:00 - 14:00

pt. 10:00 - 14:00

Fundacja INSTYTUT AKTYWIZACJI REGIONÓW

ul. Kopernika 20/3

81-424 Gdynia

(2 Radców prawnych)

przy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

ul. Długa 42B

84-218 Łęczyce

wt. 8:00 - 12:00

śr. 10:00 - 14:00

czw. 8:00 - 12:00

7

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Obrońców Szemuda 2A

84-217 Szemud

pn. 8:30 - 12:30

 

Stowarzyszenie OVUM

ul. Traugutta 2

84-388 Gdynia

(Radca prawny)

Urząd Gminy Szemud

ul. Kartuska 13

84-217 Szemud

czw. 11:30 - 15:30

Urząd Gminy Linia

ul. Turystyczna 15

84-223 Linia

wt. 11:30 - 15:30

śr. 9:00 - 13:00

pt. 9:00 - 13:00

8

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Pomorska 40/1

84-250 Gniewino

wt. 8:00 - 12:00

śr. 14:00 - 18:00

pt. 14:00 - 18:00

Fundacja INSTYTUT AKTYWIZACJI REGIONÓW

ul. Kopernika 20/3

81-424 Gdynia

(2 Radców prawnych)

Urząd Gminy Luzino

ul. 10 Marca 11

84-242 Luzino

pn. 14:00 - 18:00

czw. 8:00 - 12:00


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------



NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA W 2017 ROKU.
Powiat Wejherowski w dniu 14 października 2016 r. podpisał porozumienia z gminami Powiatu Wejherowskiego w sprawie prowadzenia w 2017 roku punktów nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie Powiatu Wejherowskiego.

Nieodpłatna pomoc prawna zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2015 r., poz. 1255) będzie obejmowała:

1)      poinformowanie osoby uprawnionej o obowiązującym stanie prawnym, o przysługujących jej uprawnieniach lub o spoczywających na niej obowiązkach lub

2)      wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub

3)      udzielenie pomocy w sporządzeniu projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo-administracyjnym, lub

4)      sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym.

Nieodpłatna pomoc prawna nie będzie natomiast obejmowała spraw:

1)      podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej;

2)      z zakresu prawa celnego, dewizowego i handlowego;

3)      związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia tej działalności.

            Nieodpłatna pomoc prawna będzie przysługiwała osobie fizycznej:

1)      której w okresie 12 miesięcy poprzedzających zwrócenie się o udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej zostało przyznane świadczenie z pomocy społecznej na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r. poz. 163, z późn. zm.) i wobec której w tym okresie nie wydano decyzji o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia lub

2)      która posiada ważną Kartę Dużej Rodziny, o której mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. poz. 1863), lub

3)      która uzyskała zaświadczenie, o którym mowa w ustawie z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1206 oraz z 2015 r. poz. 693), lub

4)      która posiada ważną legitymację weterana albo legitymację weterana poszkodowanego, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa (Dz. U. Nr 205, poz. 1203), lub

5)      która nie ukończyła 26 lat, lub

6)      która ukończyła 65 lat, lub

7)      która w wyniku wystąpienia klęski żywiołowej, katastrofy naturalnej lub awarii technicznej znalazła się w sytuacji zagrożenia lub poniosła straty.

            Powiat Wejherowski będzie prowadził 8 punktów nieodpłatnej pomocy prawnej w dziesięciu gminach powiatu.

            Poniżej przedstawiamy harmonogram udzielania ww. pomocy w 2017 roku:

LP.

ADRES PUNKTU ŚWIADCZENIA NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ

 

GODZINY PRZYJĘĆ

OBSŁUGA PUNKTU ŚWIADCZENIA NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ

  1.  

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Kusocińskiego 17

84-200 Wejherowo

pn. - wt.  8:30 - 12:30

śr. - czw. 11:30 - 15:30

pt. 10:00 - 14:00

Radca prawny

  1.  

Urząd Miasta Redy

ul. Gdańska 33

84-240 Reda

pn. - śr. 11:30 - 15:30

czw. 13:00 - 17:00

pt. 11:15 - 15:15

Adwokat

  1.  

Urząd Miasta Rumi

ul. Sobieskiego 7

84-230 Rumia

pn. 13:00 - 17:00

wt. i pt. 7:30 - 11:30

śr. i czw. 11:30 - 15:30

Adwokat

  1.  

Urząd Miasta Rumi

ul. Sobieskiego 7

84-230 Rumia

pn. 9:00 - 13:00

wt. i pt. 11:30 - 15:30

śr. i czw. 7:30 - 11:30

Radca prawny

  1.  

Bolszewo

ul. Reja 9

84-239 Bolszewo

pn.- czw. 10:00 - 14:00

pt. 12:00 - 16:00

Stowarzyszenie OVUM

ul. Traugutta 2

84-388 Gdynia

(Radca prawny)

  1.  

Urząd Gminy Choczewo

ul. Pierwszych Osadników 17

84-210 Choczewo

pn. 10:00 - 14:00

pt. 10:00 - 14:00

Fundacja INSTYTUT AKTYWIZACJI REGIONÓW

ul. Kopernika 20/3

81-424 Gdynia

(2 Radców prawnych)

przy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

ul. Długa 42B

84-218 Łęczyce

wt. 10:30 - 14:30

śr. 10:30 - 14:30

czw. 8:00 - 12:00

  1.  

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Obrońców Szemuda 2A

84-217 Szemud

pn. 8:30 - 12:30

 

Stowarzyszenie POMORSKIE CENTRUM TERAPEUTYCZNO-PRAWNE „INTERIOS”

ul. Kościerska 16

83-340 Sierakowice

(2 Radców prawnych)

Urząd Gminy Szemud

ul. Kartuska 13

84-217 Szemud

czw. 11:30 - 15:30

Urząd Gminy Linia

ul. Turystyczna 15

84-223 Linia

wt. 11:30 - 15:30

śr. 9:00 - 13:00

pt. 9:00 - 13:00

  1.  

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Pomorska 40/1

84-250 Gniewino

wt. 8:00 - 12:00

śr. 14:00 - 18:00

pt. 14:00 - 18:00

Fundacja INSTYTUT AKTYWIZACJI REGIONÓW

ul. Kopernika 20/3

81-424 Gdynia

(2 Radców prawnych)

Urząd Gminy Luzino

ul. 10 Marca 11

84-242 Luzino

pn. 14:00 - 18:00

czw. 10:00 - 14:00



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA W 2016 ROKU.
Powiat Wejherowski w dniu 15 października 2015 r. podpisał porozumienia z gminami Powiatu Wejherowskiego w sprawie prowadzenia w 2016 roku punktów nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie Powiatu Wejherowskiego.

Nieodpłatna pomoc prawna zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2015 r., poz. 1255) będzie obejmowała:

1)      poinformowanie osoby uprawnionej o obowiązującym stanie prawnym, o przysługujących jej uprawnieniach lub o spoczywających na niej obowiązkach lub

2)      wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub

3)      udzielenie pomocy w sporządzeniu projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo-administracyjnym, lub

4)      sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym.

Nieodpłatna pomoc prawna nie będzie natomiast obejmowała spraw:

1)      podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej;

2)      z zakresu prawa celnego, dewizowego i handlowego;

3)      związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia tej działalności.

            Nieodpłatna pomoc prawna będzie przysługiwała osobie fizycznej:

1)      której w okresie 12 miesięcy poprzedzających zwrócenie się o udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej zostało przyznane świadczenie z pomocy społecznej na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r. poz. 163, z późn. zm.) i wobec której w tym okresie nie wydano decyzji o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia lub

2)      która posiada ważną Kartę Dużej Rodziny, o której mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. poz. 1863), lub

3)      która uzyskała zaświadczenie, o którym mowa w ustawie z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1206 oraz z 2015 r. poz. 693), lub

4)      która posiada ważną legitymację weterana albo legitymację weterana poszkodowanego, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa (Dz. U. Nr 205, poz. 1203), lub

5)      która nie ukończyła 26 lat, lub

6)      która ukończyła 65 lat, lub

7)      która w wyniku wystąpienia klęski żywiołowej, katastrofy naturalnej lub awarii technicznej znalazła się w sytuacji zagrożenia lub poniosła straty.

            Powiat Wejherowski będzie prowadził 8 punktów nieodpłatnej pomocy prawnej w dziesięciu gminach powiatu.

            Poniżej przedstawiamy harmonogram udzielania ww. pomocy:

LP.

ADRES PUNKTU ŚWIADCZENIA NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ

 

GODZINY PRZYJĘĆ

OBSŁUGA PUNKTU ŚWIADCZENIA NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ

1.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Kusocińskiego 17

84-200 Wejherowo

pn. - wt.  8:30 - 12:30

śr. - czw. 11:30 - 15:30

pt. 10:00 - 14:00

Radca prawny

2.

Urząd Miasta Redy

ul. Pucka 9

84-240 Reda

pn. - śr. 11:30 - 15:30

czw. 13:00 - 17:00

pt. 11:15 - 15:15

Adwokat

3.

Urząd Miasta Rumi

ul. Sobieskiego 7

84-230 Rumia

pn. 13:00 - 17:00

wt. - pt. 7:30 - 11:30

Adwokat

4.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

ul. Sobieskiego 279 A

84-200 Wejherowo

pn. - pt. 15:00 - 19:00

Radca prawny

5.

Bolszewo

ul. Reja 9

84-239 Bolszewo

pn.- czw. 10:00 - 14:00

pt. 12:00 - 16:00

Stowarzyszenie OVUM

ul. Traugutta 2

84-388 Gdynia

(Radca prawny)

6.

Urząd Gminy Choczewo

ul. Pierwszych Osadników 17

84-210 Choczewo

pn. 11:00 - 15:00

pt. 11:00 - 15:00

Fundacja FORUM AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ

ul. 8 Marca 13

84-120 Władysławowo

(Doradca podatkowy)

Urząd Gminy Łęczyce

ul. Długa 49

84-218 Łęczyce

wt. 8:00 - 12:00

śr. 11:00 - 15:00

czw. 8:00 - 12:00

7.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Obrońców Szemuda 2A

84-217 Szemud

pn. 8:30 - 12:30

 

Stowarzyszenie POMORSKIE CENTRUM TERAPEUTYCZNO-PRAWNE „INTERIOS”

ul. Kościerska 16

83-340 Sierakowice

(2 Radców prawnych)

Urząd Gminy Szemud

ul. Kartuska 13

84-217 Szemud

czw. 11:30 - 15:30

Urząd Gminy Linia

ul. Turystyczna 15

84-223 Linia

wt. 11:30 - 15:30

śr. 9:00 - 13:00

pt. 9:00 - 13:00

8.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Pomorska 40/1

84-250 Gniewino

wt. 10:00 - 14:00

śr. 14:00 - 18:00

pt. 14:00 - 18:00

Fundacja INSTYTUT AKTYWIZACJI REGIONÓW

ul. Kopernika 20/3

81-424 Gdynia

(2 Radców prawnych)

Urząd Gminy Luzino

ul. 10 Marca 11

84-242 Luzino

pn. 14:00 - 18:00

czw. 10:00 - 14:00